Co dla nas zdrowe!

Czyli wszystko co nas interesuje lub nadaje się do dyskusji.

Moderatorzy: Livia, Otol, Rozalia

Awatar użytkownika
Livia
Boska Cesarzowa
Posty: 7935
Rejestracja: 25.08.07, 17:11
Lokalizacja: Obłok
Kontaktowanie:

Re: Co dla nas zdrowe!

Postautor: Livia » 28.02.10, 17:56

a wiesz ze galaretki robi sie o ile dobrze pamietam, ze swinskiego tluszczu :blink:
"I am not young enough to know everything"
:wisienka:Obłokowe Emotki

Awatar użytkownika
Bugatti
Weteran
Posty: 4852
Rejestracja: 14.08.09, 21:02
Lokalizacja: z Bugatowa

Re: Co dla nas zdrowe!

Postautor: Bugatti » 28.02.10, 18:28

Nie koniecznie sa alternatywy weganskie... :oho:
"I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best."

-Oscar Wilde-

Awatar użytkownika
Otol
Weteran
Posty: 2760
Rejestracja: 04.08.09, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co dla nas zdrowe!

Postautor: Otol » 28.02.10, 19:07

Livia pisze:a wiesz ze galaretki robi sie o ile dobrze pamietam, ze swinskiego tluszczu :blink:


Dokładnie z kości i chrząstek zwierzęcych w procesie wygotowywanie
jej z nich :P Wiem, nie przeszkadza mi to zbytnio :D
Granice Twojego języka są granicami Twojego świata!
Trade winds find Galleons lost in the sea
I know where treasure is waiting for me
Silver and gold in the mountains of Spain
I have to see you again and again
Take me, Spanish Caravan
Yes, I know you can

Awatar użytkownika
Livia
Boska Cesarzowa
Posty: 7935
Rejestracja: 25.08.07, 17:11
Lokalizacja: Obłok
Kontaktowanie:

Re: Co dla nas zdrowe!

Postautor: Livia » 24.03.10, 03:55

:rzyg:
smacznego... ja do giemby galaretkowych slodyczy nie biore, smierdza
starym miesem
"I am not young enough to know everything"
:wisienka:Obłokowe Emotki

Awatar użytkownika
Bugatti
Weteran
Posty: 4852
Rejestracja: 14.08.09, 21:02
Lokalizacja: z Bugatowa

Re: Co dla nas zdrowe!

Postautor: Bugatti » 24.03.10, 18:36

Sa alternatywne galaretki i zelatyna (specjalnie dla weganow i wegetarianow) nie wiesz o tym? :blink:
"I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best."

-Oscar Wilde-

Awatar użytkownika
Livia
Boska Cesarzowa
Posty: 7935
Rejestracja: 25.08.07, 17:11
Lokalizacja: Obłok
Kontaktowanie:

Re: Co dla nas zdrowe!

Postautor: Livia » 27.03.10, 01:19

czy ktos z was slyszal o bardzo zdrowej lewatywie, nie smiac mi sie tutaj tylko!!

ogladalam bardzo ciekawy program gdzie zastosowali lewatywe z czosnku
bogowie, ale szok... ile czlowiek ma smieci w sobie, czosnek wywala wszystko
pasozyty ktore zyja w kazdych z nas, pomimo ze nie wiemy o tym, normalnie
robale wychodzily... czasem lud nie wie skad rozne choroby...
"I am not young enough to know everything"
:wisienka:Obłokowe Emotki

Awatar użytkownika
Bugatti
Weteran
Posty: 4852
Rejestracja: 14.08.09, 21:02
Lokalizacja: z Bugatowa

Re: Co dla nas zdrowe!

Postautor: Bugatti » 21.04.10, 14:56

Nadgorliwość nie pomaga w diecie

Jeśli masz dzieci, lub pamiętasz czasy, w których mieszkałaś z rodzicami, wiesz zapewne, że im więcej zasad, tym większa chęć, by je łamać. Ta reguła ma swoje odzwierciedlenie także przy odchudzaniu się. Jeśli chcesz zrzucić kilko kilo, decydujesz się na dietę. Jednak nikt nie jest idealny – nie tak łatwo trzymać się wszystkich restrykcji, narzuconych przez Twój codzienny jadłospis. Przedstawiamy 3 reguły, które możesz (a nawet powinnaś) nagiąć, a mimo to Twoja dieta wciąż będzie skuteczna.

1. Jedzenie 5 mniejszych posiłków w czasie dnia



Naukowcy potwierdzają, że złamanie tej zasady może Ci w rzeczywistości wyjść na zdrowie. Z jednej strony mniejsze, ale częstsze posiłki, są korzystne dla metabolizmu i pozwalają organizmowi łatwiej strawić jedzenie. Bardzo często prowadzą one jednak do przejedzenia, zwłaszcza u kobiet. Poza tym, bezustanne myślenie o tym co, kiedy i jak zjeść może prowadzić do pewnego stresu, zwłaszcza u osób, które poprzez jedzenie rozładowują napięcie – dodaje Renee Melton, zajmująca się tą problematyką specjalistka od spraw żywienia.

Jeśli więc zjesz 3 większe posiłki dziennie, nic się nie stanie. Pamiętaj tylko, aby zachować umiar.

2. Unikanie ryżu, makaronu i białego chleba



Wiele diet zaleca wystrzeganie się węglowodanów, w szczególności ryżu, białego chleba i makaronów. Jednak, Christine Avanti, specjalistka od żywienia i autorka książki o przewrotnym tytule Szczupłe kobiety nie jedzą sałatek, sugeruje diety oparte właśnie na makaronach.

Badania przeprowadzone przez Amerykański Związek Dietetyków i opublikowane na łamach ich magazynu wykazały natomiast, że osoby unikające dań składających się z węglowodanów częściej mają problemy z nadwagą, niż osoby, które nie przywiązują dużej wagi do ilości przykładowego białego chleba w ich jadłospisie. Dlatego nie warto być co do tej zasady zbyt restrykcyjnym – można czasami pozwolić sobie na kromkę białego chleba, czy miskę ryżu.

3. Nie jedzenie późnym wieczorem



Ann G. Kulze, autorka książki Dieta w 10 krokach, często jada posiłki po 21.

Posiłek zjedzony o 21, jest tak samo tuczący jak ten, który zjesz o 9 rano - mówi. Ważne jest nie to, o której jesz, ale to, co jesz - dodaje. Zaskakujące badania, opublikowane w European Journal of Clinical Nutrition (europejski magazyn zdrowego odżywiania), wykazały że pora jedzenia naprawdę nie ma istotnego wpływu na Twoją wagę – jeśli oczywiście się nie objadasz. Poza tym późny posiłek ma jedną wielką zaletę – zmniejsza ryzyko podjadania w ciągu nocy, które może mocno przeszkodzić w próbie zrzucenia zbędnych kilogramów. Jeśli więc Twój tryb życia wymaga późnego posiłku, nie musisz go sobie odmawiać. Pamiętaj tylko by był odpowiednio przyrządzony.

A Wy znacie jakieś inne mity na temat zdrowego odżywiania, w które nie warto ślepo wierzyć?

Obrazek

Obrazek

Obrazek
"I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best."

-Oscar Wilde-

Awatar użytkownika
Bugatti
Weteran
Posty: 4852
Rejestracja: 14.08.09, 21:02
Lokalizacja: z Bugatowa

Re: Co dla nas zdrowe!

Postautor: Bugatti » 23.04.10, 11:37

JAK DUŻO OWOCÓW MOŻNA ZJEŚĆ, ŻEBY NIE PRZYTYĆ? :hmmm:

Obrazek

Swoją popularność owoce zawdzięczają zawartości dużej ilości witamin, błonnika i przeciwutleniaczy, jednak przesada w żadną stronę nie jest dobra i ich nadmierne spożycie może prowadzić do problemów zdrowotnych, takich jak otyłość i próchnica.

Według ogólnie przyjętej wytycznej owoce i warzywa powinny być spożywane 5 razy dziennie - jest to ilość odpowiednia dla zdrowych osób o normalnej wadze, w przypadku nadwagi, wysokiego poziomu cholesterolu lub cukrzycy już taka ilość może powodować problemy. Wiele osób zapomina, że owoce - podobnie jak każdy rodzaj żywności - zawierają kalorie.

”Różni ludzie objadają się różnymi rzeczami” - wyjaśnia dr Carel Le Roux, konsultant medycyny metabolicznej w Imperial College w Londynie. „Ale ludzie, którzy jedzą owoce w nadmiarze, często są świadomi swojej wagi. Widziałem pacjentów, którzy nie mogli zrozumieć, skąd bierze się otyłość, bo jedzą zdrowo - dużo owoców i koktajli owocowych, wypijając nawet 300 kalorii w ciągu kilku minut”.

I nie chodzi o brak samokontroli - owoce obfitują we fruktozę (cukier owocowy), która daje uczucie sytości. Spożywając cukier, nasz organizm uwalnia insulinę, która mówi mózgowi o zjedzonym posiłku - wyjaśnia dietetyk Ursula Arens z Brytyjskiego Stowarzyszenia Dietetyków. ”Wysoki poziom insuliny tłumi apetyt, ale fruktoza nie powoduje odpowiedzi insulinowej, więc mózg nie otrzymuje komunikatu o posiłku”. Jedząc owoce, omijamy ten wewnętrzny przycisk „stop”.

Zwiększenie masy ciała to nie jedyny problem związany ze zbyt dużą ilością spożywanej fruktozy, bo fruktoza może także zwiększać stężenie trójglicerydów we krwi, co może być powiązane z chorobami serca. Ostrożni powinni być także diabetycy.

„Ludzie, którzy są otyli lub cierpią na choroby serca powinni ograniczyć ilość spożywanych owoców do jednej porcji dziennie, ale z czterema porcjami warzyw – zachowując w ten sposób odpowiednią ilość dostarczanych przeciwutleniaczy, ale obniżając ilość fruktozy i kalorii”, mówi dr Le Roux.

Owoce mogą także uszkadzać zęby – ich żucie uwalnia duże ilości cukru w ustach. Poza tym zęby są szczególnie wrażliwe na kwasy owocowe (szczególnie zcytrusów), które mogą osłabiać szkliwo na około 30 minut - dlatego należy pamiętać, by w tym czasie nie szczotkować zębów, gdyż to naraża je na ryzyko erozji.

Suszone owoce stanowią inny problem, ponieważ nie tylko zawierają wysoką zawartość cukru, ale także są bardzo lepkie. Stomatolog, Dr Anjali Shahi mówi: „Niewielka ilość suszonych owoców może przyklejać się do zębów na długo i prowadzić do próchnicy”. Zatem rodzynki są tak szkodliwe dla zębów, jak słodycze.

Fruktoza jest często dodawana do napojów gazowanych, jogurtów i batonów zbożowych w postaci glukozowo-fruktozowego syropu. Z gazowanych napojów można uzyskać nawet 30 g fruktozy. Warto zauważyć także, że banany i inne owoce, takie jak truskawki, stają się bogatsze w fruktozę, gdyż dojrzewają, a u niektórych skrobia jest konwertowana do cukru.

Zatem jak wiele owoców to zbyt wiele? W przeciwieństwie do soli i tłuszczów nasyconych, nie ma zalecanego dziennego spożycia dla fruktozy i jest mało prawdopodobne, by wkrótce to się zmieniło.
"I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best."

-Oscar Wilde-


Wróć do „Na każdy temat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość